Eens het contract uitgecheckt is kunnen de klantgegevens niet meer worden aangepast. Het aanpassen van die gegevens zou ervoor kunnen zorgen dat het ondertekend contract niet meer rechtsgeldig is. Toch gebeurt het vaak dat de klant de facturatiegegevens nog wil aanpassen na de check-in.
De beste manier om dit te doen is door een pro forma factuur te maken op de naam van de klant die ingevuld staat op het contract en nadien de klantgegevens op de pro forma factuur aan te passen.
Om een pro forma factuur te maken vanaf het contract kan u de factuur maken zoals u gewoon bent: door te klikken op de knop '+ factuur aanmaken', maar in plaats van op het volgend scherm te kiezen voor 'bevestigen factuur' klikt u gewoon op 'sluiten'

Vervolgens gaat u via beheer naar de facturen, daar zal u de pro forma factuur terugvinden in de lijst met facturen. (Als u de factuur niet ziet staan check dan zeker eens de instellingen van de filterbar links)
U opent de factuur op de tile algemeen waar u de kantgegevens kan terugvinden. Hier kan u de gegevens van de klant verwijderen of bewerken en de juiste gegevens toevoegen.
