Bij het aanmaken van een nieuwe klant geef je aan of het om een zakelijke dan wel particuliere klant gaat. Wanneer je echter na het bewaren van de klant tot het besef komt dat je de klant verkeerdelijk als een zakelijke (of particuliere) klant hebt aangemaakt, bestaat er nog een mogelijkheid om deze klant om te zetten naar een respectievelijk particulier (of zakelijke klant). Deze mogelijkheid vind je onder de knop "Acties" op de betreffende klantenfiche:


LET OP:
Deze actie leidt ertoe dat bepaalde gegevens over de betreffende klant definitief zullen worden verwijderd. Onderstaande lijsten tonen welke gegevens dit zijn.


Gegevens typisch aan een zakelijke klant

Deze gegevens gaan verloren bij een omschakeling van een zakelijke naar een particuliere klant.

  • Naam en voornaam van de contactpersoon
  • BTW nummer
  • Ondernemingsnummer (of KvK nummer of SIRET nummer)


Gegevens typisch aan een particuliere klant

Deze gegevens gaan verloren bij een omschakeling van een particuliere naar een zakelijke klant.

  • Geslacht
  • Geboortedatum
  • Rijksregisternummer
  • Nummer van de identiteitskaart
  • Foto identiteitskaart
  • Geldigheidsdata van de identiteitskaart
  • Nummer van het rijbewijs
  • Geldigheidsdata van het rijbewijs
  • Foto van het rijbewijs