Bij het verzenden van een mail naar de klant is het niet alleen belangrijk om deze mail naar de juiste ontvanger te sturen, maar ook dat deze afkomstig is van de juiste afzender. Het is immers belangrijk dat het voor de klant meteen duidelijk is wie de afzender is van een bepaalde mail. We hebben het hier dan niet enkel over de naam van de afzender, maar zeker ook over het gebruikte mailadres. Als de klant zou antwoorden op de mail, is het immers belangrijk dat deze op de juist plaats terecht komt.
Daarom kan je op het niveau van de vestigingen instellen wat de te gebruiken naam en het te gebruiken mailadres is voor mailing naar de klant. Hierbij maken we zelfs een onderscheid tussen:
- Financiële mails (zoals bijvoorbeeld facturatie)
- Niet financiële mails (zoals bijvoorbeeld de bevestiging van een reservatie)
Als je deze mogelijkheid wilt benutten, ga je naar het detailscherm van een vestiging (via het detailscherm van de onderneming dat je als volgt bereikt: Beheer > Ondernemingen > Selecteer de gewenste onderneming) waar je vervolgens de tile "E-mail instellingen" opent. Volgende scherm zal worden geopend:

Zoals getoond heb je hier de mogelijkheid om:
- Een naam voor de vestiging op te geven zoals deze zal worden getoond in de communicatie naar de klanten (niet financiële mails)
- Een mailadres op te geven voor alle uitgaande niet financiële communicatie
- Een naam voor de vestiging op te geven zoals deze zal worden getoond in de uitgeaande financiële communicatie
- Een mailadres op te geven voor alle uitgaande financiële communicatie
Voor elk van deze velden heb je de mogelijkheid om vertalingen toe te voegen voor alle talen die door ProPlanner worden ondersteund:

Op deze manier kan de getoonde informatie worden aangepast volgens de taal van de klant.
Indien deze gegevens niet worden ingevuld, zal men terugvallen op het algemene emailadres en de algemene naamgeving van de vestiging, zoals bepaald in de tile "Algemeen" van het detailscherm van de vestiging.
Ook de adresgegevens van de vestiging kunnen in de verschillende talen worden opgegegeven. Op deze manier worden zij steeds getoond in de taal van de klant:
