Bij het aanmaken (of wijzigen) van een klant, kan je de klantengroep waar de betreffende klant toe behoort wijzigen op de tile "Algemeen" van de klantenfiche:

De lijst van klantengroepen die hier wordt getoond, kan je volledig zelf bepalen dankzij het beheerscherm voor klantengroepen. Dit beheerscherm kan je oproepen via het scherm "Beheer" waar je in de tile "Klanten" de knop "Klantengroepen" vindt:

Via deze knop kom je in het betreffende beheerscherm terecht waar je:
- Een bestaande klantengroep kan aanpassen
- Een nieuwe klantengroep kan aanmaken
Bij het aanmaken (of wijzigen) van een klantengroep, kan je volgende informatie (al dan niet verplicht) opgeven:
| Nr. | Naam van het veld | Omschrijving | Verplicht? |
| 1 | Beschrijving | De naam die je aan de klantengroep wenst te geven. Deze kan je instellen in alle door ProPlanner ondersteunde talen. | Ja |
| 2 | Facturatietype | Standaard of intern. Bij de laatste mogelijkheid kan je kostenplaatsen en kostenrekeningen opgeven. | Ja |
| 3 | Volgorde | Hiermee kan je aangeven op de hoeveelste plaats deze klantengroep in de lijst moet worden getoond | Nee |
| 4 | Snelle check-out mogelijk | Hiermee geef je aan of klanten uit deze groep mogen worden aangeduid als bestuurder bij een snelle check-out. | Niet van toepassing |
| 5 | Actief | Hiermee geef je aan of deze klantengroep actie mag worden gebruikt of niet. | Niet van toepassing |
