Standaardbestuurders die gelinkt worden aan een resource zonder contract, kunnen bij gebruik van de resource ook schade veroorzaken. In het kader van een historiek met meerdere standaardbestuurders is het van belang om te kunnen aangeven welke standaardbestuurder welke schade heeft veroorzaakt. Er kan dus een soort check-out en check-in uitgevoerd kunnen worden wanneer een standaardbestuurder de resource in gebruik neemt en weer afstaat. Op deze manier kunnen standaardbestuurders de staat van het voertuig bij vertrek/aankomst digitaal ondertekenen.
We hebben deze flow op tablet geoptimaliseerd door de bestaande functionaliteit van de inspectie op een resource uit te breiden zodat die dienst kan doen als check-out/check-in.
Waar je in het vroegere inspectiescherm de kilometerstand, het brandstofniveau (primair & secundair) en de locatie kon ingeven, werd dit nu uitgebreid met een checklist analoog aan de check-out/check-in procedure. Meer info omtrent het instellen van de checklist vind je hier.
Er zijn 3 verschillende situaties mogelijk:
1. Lopend contract op resource:
Wanneer je een inspectie uitvoert op een resource met een lopend contract, zal je onderaan rechts de melding ‘lopend contract op naam van [bestuurder x]’ te zien krijgen. Schades zullen dan aan dit contract worden toegevoegd.
2. Standaardbestuurder op resource:
Gaat het om een standaardbestuurder op de resource, dan zal dit ook worden vermeld in het vak onderaan rechts.
Na het ingeven van schades (interieur/exterieur) in stappen 2 en 3, krijg je in stap 4 een samenvatting te zien van hoeveel schades er waar werden toegevoegd.
De standaardbestuurder kan dit overzicht gaan ondertekenen. Wil je dan gaan opslaan via de knop rechts, dan komt volgende melding tevoorschijn: ‘Periode standaardbestuurder beëindigen?’.
Indien voor ‘JA’ geopteerd wordt, dan zal de huidige standaardbestuurder in de historiek standaardbestuurders een einddatum krijgen (= de datum waarop hij ‘JA’ selecteert). Na die datum zal hij niet langer als standaardbestuurder ingesteld zijn. Opteert hij voor ‘NEE’, dan wordt de inspectie eenvoudigweg bewaard.
3. Geen lopend contract, geen (standaard)bestuurder – losse schaderegistratie:
Hier kan je ervoor kiezen om een klant al dan niet toe te voegen. Als je bijvoorbeeld de wagen ergens afzet en nog een laatste inspectie wil uitvoeren, kan je hier de naam ingeven van de persoon bij wie je deze afzet. Als je ervoor kiest geen naam in te vullen, dan kan je ook geen handtekening zetten.
In het geval de inspectie gelinkt is aan een standaardbestuurder, contract of klant, zal een mail verstuurd worden met het inspectieverslag.
Dit inspectierapport kan je ook afdrukken op de resourcefiche zelf onder de tile ‘inspecties’ waar je alle uitgevoerde inspecties zal terugvinden.