Er zijn een aantal achterliggende instellingen. Hieronder de lijst en hun betekenins.


Standaard betaaltermijn voor particuliere klantenBepaalt welke betaaltermijn er standaard wordt ingevuld bij de aanmaak van een nieuwe particuliere klant. Deze betaaltermijn kan achteraf worden aangepast door de gebruiker.
Standaard betaaltermijn voor zakelijke klantenBepaalt welke betaaltermijn er standaard wordt ingevuld bij de aanmaak van een nieuwe zakelijke klant. Deze betaaltermijn kan achteraf worden aangepast door de gebruiker.
Standaard status
Bepaalt welke status er standaard wordt ingevuld voor een nieuwe klant. Deze status kan achteraf gewijzigd worden door de gebruiker.
Standaard aflevermethode voor facturen
Bepaalt welke aflevermethode voor facturen er standaard wordt ingevuld voor een nieuwe klant. Deze status kan achteraf gewijzigd worden door de gebruiker.
Commerciële mails ontvangen
Indien aangevinkt zal bij de aanmaak van een nieuwe klant worden ingesteld dat deze commerciële mails wenst te ontvangen. Dit kan uiteraard nog door de gebruiker worden aangepast.
Rijksregisternummer leesbaar opslaan
Bepaalt of het rijksregisternummer in clear text wordt bewaard en leesbaar op het scherm wordt getoond of wordt geëncrypteerd.
Betaalvoorkeur weergeven
Indien aangevinkt kunt u op de klantenfiche aangeven wat de betaalvoorkeur is van de klant. Deze wordt vervolgens automatisch overgenomen op elk toekomstig contract waar de klant aan zal gekoppeld worden. Uiteraard kunt u de betaalvoorkeuren op het contract nog manueel aanpassen.
Standaard BTW percentage voor particulieren klanten
Bepaalt welk BTW percentage standaard wordt geselecteerd bij een nieuwe privé klant
Standaard BTW percentage voor zakelijke klanten
Bepaalt welk BTW percentage standaard wordt geselecteerd bij een nieuwe zakelijke klant
Standaard klantengroep particuliere klanten
Bepaalt de standaard klantengroep voor particuliere klanten
Standaard klantengroep zakelijke klanten
Bepaalt de standaard klantengroep voor zakelijke klanten
Particuliere klanten linken aan zakelijke klanten
Wanneer u deze mogelijkheid aanschakeld, komen er een aantal functionaliteiten vrij die het mogelijk maken om particuliere klanten te linken aan zakelijke klanten.
Ongeldig BTW nummer aanvaarden
Indien aangevinkt zal het mogelijk zijn om een BTW plichtige zakelijke klant te bewaren, ook al is het opgegeven BTW nummer ongeldig. Zo niet zal het bewaren van deze klant worden geblokkeerd bij een ongeldig BTW nummer.
BTW nummer aanpassen bij reeds gefactureerde klant
Indien aangevinkt zal het mogelijk zijn om het BTW nummer van een zakelijke klant te wijzigen, ook al heeft deze reeds een factuur ontvangen. Zo niet zal de wijziging van het BTW nummer bij een reeds gefactureerde klant worden geblokkeerd.
Klantgegevens eerste letter in hoofdletter zetten
Indien aangevinkt, worden volgende velden op de klantenfiche automatisch met begin hoofdletter geschreven: voornaam, familienaam, straat en gemeente.


Om één van deze instellingen aan te passen, gelieve contact op te nemen met onze support.