Er zijn verschillende manieren om in ProPlanner iets extra te verhuren of verkopen. Het kan gaan over een dienst of een service, maar ook over een artikel of accessoire. Hieronder volgt een uitleg in welk scenario je best voor welke optie kiest.


Artikel

  • Kan je verhuren en/of verkopen.
  • Werkt met een stock, niet met de planning. 
  • Meestal gaat het om items die relatief goedkoop zijn en in overvloed aanwezig zijn.
  • De tablet app laat toe om bij check-out nog artikels toe te voegen (in ProPlanner web kan dat natuurlijk ook)
  • Indien de marketing module gebruikt werd, dan is er ook beheer mogelijk van welke artikelen bij welke resource als upselling aangeboden dienen te worden.
  • Voorbeelden:
    • Verhuisdekens
    • Karretjes
    • WC rollen


Accessoire

  • Is een resource in ProPlanner en kan dus ingepland worden en werkt niet met een stock.
  • Voorbeelden:
    • Dakrails/dakkoffer
    • Kinderzitje
    • Sneeuwkettingen
  • Wordt meestal gekozen omwille van 1 van volgende redenen
    • Het verhuurartikel heeft een beduidende waarde als asset en is dus niet in overvloed aanwezig. Bvb dakkoffer
    • Men wil het verhuurartikel plannen op het planningscherm ipv met stock te werken


Toeslag

  • Wordt bepaald op tarief
  • Wordt altijd aangerekend, ofwel éénmalig per resource op het contract, ofwel per eenheid (bvb: per dag).
  • Voorbeelden:
    • Milieutoeslag
    • CO2 bijdrage


Supplement

  • Extra dienst, service of interventie
  • Kan gelinkt zijn aan checklist of aan carwash module
  • Kan via tablet app bij check-out en/of check-in nog toegevoegd worden
  • Voorbeelden:
    • Poetsbeurt
    • Kleine herstelling
    • VAB pechbijstand