Om kassa's te kunnen beheren en gebruiken is het noodzakelijk de module "Inningen" aan te schakelen. Indien je dit wenst, contacteer ons via support@jumik.be.


Naast het aanschakelen van de module "Inningen" is het ook nodig de rechten in verband met het kassabeheer toe te kennen aan de gewenste rollen. Deze rechten kan je toewijzen via 'Beheer' > 'Gebruikers en rechten':


Het beheerscherm van de kassa's kan je als volgt bereiken: Beheer > Financieel > Kassa's.


Via dit beheerscherm kan je:

  1. Een nieuwe kassa toevoegen
  2. Een bestaande kassa beheren


Een nieuwe kassa toevoegen

Wanneer je op de knop "Toevoegen" klikt, zal volgend scherm worden geopend waar je de details van de nieuwe kassa kan opgeven:

  1. In het veld "Vestiging" kan je de vestiging kiezen waarbinnen de kassa zal worden gebruikt.
  2. In het veld "Gebruiker" selecteer je de verantwoordelijke gebruiker voor de kassa.
  3. In de tile "Transacties" kan je kassa-transacties registreren
  4. In de tile "Kastellingen" kan je de telling van de kassa registreren


Een bestaande kassa beheren

Via een dubbelklik op een bestaande kassa (of een klik op het potlood-icoontje), kom je terecht in het detailscherm van die betreffende kassa. Dit scherm is volledig analoog aan het hierboven beschreven scherm, met dat verschil dat de velden "Vestiging" en "Gebruiker" niet kunnen worden gewijzigd.