Wanneer een klant een overtreding heeft begaan met één van de wagens uit jouw vloot, zal jij, als inschrijver van het kenteken, de boete toegestuurd krijgen. Dit is gewoonlijk het startpunt van een tijdrovend administratief proces waarbij je op zoek moet gaan naar de bestuurder die op dat moment met de betreffende wagen reed, waarna je de boete kan verleggen of doorfactureren aan de bestuurder of klant in kwestie. ProPlanner kan je hier volledig ontzorgen dankzij ons eigen ProPlanner Fine Management!


De volledige boeteadministratie wordt automatisch verwerkt dankzij ProPlanner Fine Management, Mail de boete door en ProPlanner Fine Management doet de rest! Zo kan jij je blijven focussen op wat echt telt.


Welke boete ook, ProPlanner Fine Management verwerkt ze voor jou:
- Snelheidsovertredingen
- Parkeer- en GAS boetes
- Buitenlandse verkeersovertredingen


Een integratie met ProPlanner Fine Management biedt je de mogelijkheid om voor elke afzonderlijke klant aan te geven hoe een boete voor deze klant moet worden verwerkt. Hierbij kan je ervoor kiezen om de boete:


  • Te verleggen: Hierbij zullen de gegevens van de betreffende klant in geval van een boete doorgegeven worden aan de betreffende instanties zodat deze de boete kunnen doorsturen naar de klant in kwestie.
  • Door te belasten: Hierbij beslis je om de boete zelf te betalen, waarna deze zal worden gefactureerd aan de betreffende klant.


Daarenboven kan je er in beide gevallen voor kiezen om een administratieve kost aan te rekenen, waarvan het bedrag per afzonderlijke klant kan worden gedefinieerd.


Bij de configuratie van de boeteverwerking wordt er afgestemd wat de standaard manier van werken is alsook welke administratieve kost er standaard aangerekend moet worden. Indien je dit achteraf wenst aan te passen, contacteer ons via support@proplanner.eu.


Hoe verwerken wij jouw boetes?

Wanneer je een boete hebt ontvangen volstaat het deze in pdf formaat door te mailen naar <klantnaam>@proplannerfines.eu. De rest van het boeteverwerkingsproces ligt in onze handen. Zodra wij de boete hebben ontvangen, verwerken wij de boete en proberen wij deze te matchen met het betreffende contract in ProPlanner.


Zodra deze matching is gebeurd, doen wij het nodige om deze boete verder af te handelen volgens de instellingen in ProPlanner op de betreffende klant:

  • Als de boete moet worden verlegd, zullen wij de gegevens van de betreffende klant doorsturen naar de bevoegde instanties. Zij zullen vervolgens de boete versturen naar deze klant, zodat deze zelf de boete kan betalen. Voor de eventuele administratieve kost zal er automatisch een factuur worden aangemaakt in ProPlanner, die vervolgens, afhankelijk van de instellingen op de klant, automatisch wordt verstuurd naar deze klant (eventueel gebruik makend van een aangepaste template). Een kopie van de boete zal worden meegestuurd in de mail met de factuur. 
  • Als de boete moet worden doorbelast, betekent dit dat jullie de boete zullen betalen in plaats van de klant. Met de gegevens die wij in ProPlanner kunnen terugvinden, zal er automatisch een factuur worden aangemaakt ter waarde van de boete plus een eventuele administratieve kost. Ook hier zal deze factuur afhankelijk van de instellingen op de klant, automatisch wordt verstuurd naar deze klant (eventueel gebruik maken van een aangepaste template). Een kopie van de boete zal worden meegestuurd in de mail met de factuur. 

Als er een boete wordt doorgestuurd waarbij wij geen matching kunnen doen met een contract in ProPlanner of waarbij er informatie ontbreekt in het contract, dan wordt daar een actie voor aangemaakt in het Home scherm van ProPlanner voor de verantwoordelijke voor de boeteverwerking. Deze persoon kan dan via een link onmiddellijk het betreffende scherm openen en de ontbrekende data aanvullen. Van zodra de actie wordt goedgekeurd, nemen wij terug over om de matching te doen en de boete verder af te handelen.