De pitstop module biedt een efficiënte manier om de netheid van je wagenpark te monitoren en te beheren. Ze integreert ook naadloos met onze supplementen module.
Wanneer een voertuig vuil wordt teruggebracht, biedt de pitstop module jou de volgende handige functionaliteiten:
- Markeer het voertuig als vuil - deze info wordt ook bijgehouden op de resourcefiche.
- Ontvang waarschuwingen op zowel het homescherm als de planning waardoor tijdig kan worden ingegrepen voor toekomstige boekingen met dit voertuig.
- Een handige carwashlijst op de tablet die overzichtelijk aangeeft welke voertuigen dringend een poetsbeurt nodig hebben.
Hoe werkt het?
Tijdens de check-in procedure op de tablet, kan je, op het scherm waar je ook de schadestaat kan aangeven, via de knop 'netheid' de netheid van de wagen aangeven.
Standaard voorziet ProPlanner in de volgende vijf gradaties:

Je kan een waarde aangeven voor zowel het exterieur als ook voor het interieur (bv. 'erg vuil'). Eenmaal geregistreerd, zal je deze waarden ook terugvinden op de voertuigfiche onder de tile 'detail'. Bij elke ingave van een nieuwe waarde zal de voertuigfiche worden bijgewerkt:


Via de PITSTOP module in ProPlanner kan je ook bepalen wat de minimum netheidswaarde moet zijn van het voertuig bij check-out. Als deze standaard wordt overschreden, zal ProPlanner jou een waarschuwing geven. Je kan deze waarden ook manueel bij check-in ingeven of je kan ervoor kiezen om een standaardwaarde mee te geven. Bv. elk voertuig krijgt ongeacht zijn netheidstatus altijd de waarde 'vuil' bij check-in, zowel voor interieur als exterieur. Wil je dit instellen? Neem dan contact met ons op zodat wij dit voor jou kunnen doen.
De waarschuwing die uit de ingegeven/standaard netheidstatus voortkomt, vertaalt zich in een druppelicoontje op het voertuig en op de toekomstige boekingen met deze wagen in de planning en is ook zichtbaar op het dashboard bij de alerts. Deze waarschuwing heeft geen blokkerende impact op de planning en dient uitsluitend als informatieve melding.


Op de tablet zelf krijg je via de knop 'carwash' een handige lijst van de voertuigen te zien die niet voldoen aan de minimum vereisten en dus een poetsbeurt nodig hebben. Deze wordt gerangschikt volgens het volgende check-out moment van het voertuig en dan op nummerplaat, maar er bestaan enkele handige functionaliteiten om sneller deze lijst te prioriteren:
- De klant wordt telkens in de lijst opgenomen zodat je makkelijker kan gaan prioriteren voor wie je eerst een voertuig reinigt.
- Indien er memo's werden geregistreerd, zal je deze ook zien verschijnen in de carwashmodule. Standaard zie je memo's op voertuigniveau en als er een volgende vertrekdatum is ingevuld, worden ook klant- en contractmemo's getoond.
- Indien sommige resources van een bepaald verhuurtype geen carwash nodig hebben (bv. onderhoud), dan kan je op verhuurtype instellen dat deze 'geen carwash nodig' hebben en verdwijnen deze uit de lijst.


Eens de wagen gewassen werd, kan je het voertuig in de lijst selecteren en aanduiden als 'gewassen' zodat die uit de lijst verdwijnt:

Pitstop module in combinatie met de supplementen module
De pitstop module wordt nog krachtiger met de integratie van de supplementen module, een module die - de naam zegt het zelf - supplementen in rekening brengt. Zo kan een poetsbeurt als een supplement beschouwd worden en kan je dit supplement zowel voor interieur als exterieur aan de klant doorrekenen aan een prijs die jij hebt ingesteld.

Via de PITSTOP tile kan je aangeven vanaf wanneer een supplement voor reiniging aangerekend moet worden. Dit zal dan automatisch toegevoegd worden aan het contract van de klant. Je blijft steeds zelf nog in de mogelijkheid om te bepalen of je deze supplementen effectief aanrekent of niet.
Op zoek naar het optimale resultaat en overweeg je zowel de pitstop als de carwash module te gebruiken? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.